Poslovni kutak

istraživanja pokazuju – Ženski i muški stilovi komunikacije na poslu

Napisao admin

Ako su žene pričljivije od muškaraca, zašto na poslovnim sastancima i konferencijama upravo muškarci – neovisno o statusu – češće uzimaju riječ, govore duže i češće prekidaju osobu koja govori.


Posao ( Foto: Cure.ba )

Kakvi su uopće ženski načini komunikacije? Istraživanja pokazuju da u komunikaciji muškaraca i žena postoje brojne razlike: žene dijele više podataka o svom privatnom životu, dulje se drže jedne teme, manje se služe neverbalnim znakovima nadmoći, u većoj mjeri daju prostor drugima da dovrše rečenicu i pokušavaju sve prisutne uključiti u razgovor. Muškarci se, suprotno tome, češće nadmeću u želji da pokažu koliko su dobro informirani o  raznim temama o kojima je riječ.

Uočena je i manja asertivnost žena dok izlažu svoje mišljenje (primjerice, izražavanje mišljenja u obliku pitanja, ograđivanje od vlastitog stava „možda sam u krivu“, i sl.), što se u mnogim sredinama ne percipira toliko kao demokratičnost, koliko kao nedostatak odlučnosti ili moći. Često se upravo komunikacijski stil koji definira moć muškarca smatra prihvatljivim i poželjnim.
„Kažnjene“ za uspjeh u muškoj domeni

Iako istraživanja dosljedno dokazuju jednake sposobnosti žena za uspjeh u menadžerskim poslovima, čak i postojanje potrebnih karakteristika ličnosti, i dalje su zamjetni negativniji stavovi prema menadžericama. Ljudi, naime, različito tumače i vrednuju ista ponašanja kad je riječ o muškarcima i kad je riječ o ženama. Žene su, na neki način, „kažnjene“ za uspjeh u muškoj domeni jer izlaze iz stereotipa i krše standarde poželjnog ponašanja.

Često se, posebice u konzervativnim i tradicionalnim društvima, poput poljskog ili japanskog, smatra da je muškarac kompetentniji za menadžerski posao. Jedno je zanimljivo istraživanje pokazalo da su,  kada menadžeri opisuju  tipičnu ženu, tipičnog muškarca i tipičnu uspješnu osobu na rukovodećem položaju, njihovi opisi tipičnog muškarca i tipično uspješne osobe zaprepašćujuće slični. Oni su opisani kao snažni, agresivni, sa sposobnošću vođenja, željni odgovornosti i sposobni obaviti posao. Žene su, pak, opisane kao osobe kojima te kvalitete nedostaju.
Žene donose novu kvalitetu

Ipak, razlozi zbog kojih bi tvrtke trebale razmisliti kako povećati udio žena na rukovodećim položajima nisu primarno u civilizacijskim tekovinama i području ljudskih prava. Naime, rezultati usporedbe tvrtki s liste Fortune 1000 pokazuju pozitivan odnos između proporcije žena u top-menadžmentu i uspjeha kompanije. Također, u višegodišnjem istraživanju u 2500 najvećih danskih kompanija dokazano je da proporcija žena u upravama ili top-menadžmentu pozitivno djeluje na učinak tvrtke.

Pritom treba istaknuti kako nije riječ samo o povezanosti: moguće je, naime, pretpostaviti da su napredne kompanije istodobno uspješnije i otvorenije za žene. No ovdje je riječ o tome da žene, kad se tvrtka otvori za njihov dolazak na visoke položaje, zaista donesu novu kvalitetu koja tvrtku bolje pozicionira na tržištu.

cure.ba

Komentari

komentara