Zdravlje

Rano otkrivanje karcinoma! – Meksički znanstvenici napravili uređaj koji može iz sline rano otkriti karcinom dojke

Napisao admin

Predstavljen grudnjak koji pomaže otkrivanju karcinoma

Foto:arhiva

Veliki broj znanstvenika pokušava pronaći najbrži način za rano otkrivanje karcinoma dojke jer brzina otkrivanja može činiti veliku razliku između života i smrti. Znanstvenici sa meksičkog Tecnologico de Monterrey razvijaju uređaj koji bi mogao jednostavno dijagnosticirati bolest iz ljudske sline.

Uređaj se sastoji od ultra tankog filma, debljine samo 2 mikrona i duljine 10 milimetara koji može otkriti protein Cerb-b2 koji većina žena ima u krvi u početnom stadiju karcinoma dojke.

Lako dostupan svima

Voditelj istraživačkog tima, Joaquin Esteban Oseguera Pena, kaže da je glavna ideja da uređaj bude svima lako dostupan osobito u dijelovima Meksika i drugih zemalja gdje je težak pristup naprednim uređajima.

Oseguera kaže da ako uređaj otkrije prisutnot tog proteina, velike su šanse da se razvija karcinom dojke pa pacijenti odmah mogu krenuti liječniku i započeti tretman.

U posljednje vrijeme učinjen je veliki napredak u ranom otkrivanju karcinoma dojke. Prošli mjesec je tim znanstvenika sa Universidad Nacional de Columbia predstavio grudnjak koji pomaže otkrivanju karcinoma.

Mehanizam radi na principu bilježenja fluktuacija temperature koje se javljaju ako su prisutne kancerogene stanice. Kada su u mliječnim žlijezdama prisutne promijenjene stanice, tijelo treba više krvi koja cirkulira u područje gdje su se invazivne stanice smjestile.

Temperatura dojki snima se putem dvaju infracrvenih softvera, a monitori u grudnjaku, putem integriranog softvera, prenose informacije o promjenama temperature.

zdravlje.hr