Zdravlje

Kanadski naučnici blokirali rak

Napisao H. H.

Kanadski naučnici pronašli su način da blokiraju tumor – navode naučni portali.

Istraživači sa Univerziteta Alberti otkrili su dosad nepoznate terapeutske ciljeve, čije bi blokiranje moglo vrlo efikasno da spriječi širenje raka.

U novom istraživanju objavljenom u časopisu” Neječer komunikejšns” naučnici su utvrdili da označavanja nekoliko “gena – meta” može blokirati više od 99,5 odsto metastaza u organizmu! javlja “Srna”.

Potencijalni značaj ovog otkrića je nevjerovatan – ističu naučnici.

Metastaze ubijaju oko 90 odsto svih pacijenata oboljelih od raka. U ovoj studiji otkriveno je 11 novih načina kojima bi se moglo zaustavljati metastaziranje.

Rak je teško liječiti jer to nije jedinstvena bolest – tim terminom opisuje se više od 200 različitih zloćudnih tumora.

Osnovna poluga razvoja raka jesu mutacije u genima, bilo da se radi o mutacijama koje su naslijeđene ili koje su stečene tokom života.

U novoj studiji, koju su neki naučni časopisi opisali kao prelomnu, naučnici su uspjeli da zaustave metastaziranje različitih vrsta tumora.

Kako bi mogli posmatrali rast i širenje ćelija raka u stvarnom vremenu, autori su koristili ptičji zametak bez ljuske jajeta.

Uz pomoć posebnog molekularnog oruđa u ćelije raka usadili su tzv. “shRNA” vektore koji su se vezali za specifične genetske produkte i zaustavili njihovo aktiviranje.

Onda su te ćelije raka vratili nazad u embrione i pratili kako stvaraju “grozdove” identifikujući one koji su pokazivali da ne metastaziraju.

Kada su pronašli “kompaktne kolonije raka”, to je značilo da su svi koraci metastaziranja blokirani.

Nakon toga su ih mogli izvaditi, istražiti o kojem je genu riječ, te zaključiti da li je on zaista odgovoran za metastaziranje.

Ovom metodom identifikovano je 11 gena koji su odgovorni za metastaziranje ćelija raka.

Autori studije ističu da su ti geni uključeni u procese metastaziranja raznih vrsta raka, odnosno da nisu specifični samo za neke, što je potvrdila studija na miševima.