Magazin

Nedopustiva sramota u dječjem udžbeniku – Koja je djevojčica lijepa?

Napisao admin

Jedna potpuno neprimjerena vježba u udžbeniku engleskog jezika za 2. razred osnovne škole s razlogom je zabrinula mnoge roditelje koji u svoju djecu pokušavaju usaditi ispravne životne vrijednosti


Odmalena svoju djecu podučavamo tome da ne donose sud od drugim ljudima na temelju izgleda jer se prava kvaliteta osobe manifestira kroz njezine unutarnje osobine, a ne one vanjske. Međutim, odgojnu ulogu u životu svakog djeteta ima i obrazovni sustav koji ponekad zakaže na ključnom području.

“U udžbeniku engleskoj jezika za 2. razred osnovne škole nalazi se vježba u kojoj djeca nacrtane djevojčice moraju proglasiti ‘lijepom’ ili ‘ružnom’. “

Dokaz za to je i udžbenik engleskoj jezika za 2. razred osnovne škole koji je uvršten u Katalog odobrenih udžbenika rješenjem Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske.

U udžbeniku ‘Smileys 2’ britanske izdavačke kuće Express Publishing koji na hrvatskom tržištu distribuira izdavačka kuća Alfa nalazi se potpuno neprimjerena vježba u kojoj djeca moraju procijeniti koja je od dvije nacrtane djevojčice ‘lijepa’ i ‘ružna’.

‘Lijepoj’ djevojčici podarena je duga plava kosa, osmijeh i potpuno nerealne crte lica pa su njezine uši manje od očiju, a ‘ružna’ djevojčica ima kratku smeđu kosu, naglašen nos, pjegavo lice i tužan pogled.

Izgleda da su autori sadržaja i ilustracija zaboravili da su slatke pjegice ukras svakog tijela, kratka kosa nije manje vrijedna od dugih uvojaka, a naglašen nos daje karakter licu.

Teško je ne zapitati se kako je Ministarstvu koje bi trebalo detaljno analizirati svaki udžbenik prije izdavanja rješenja promakla ovakva nedopustiva ‘greška’ u sadržaju koja je s razlogom uznemirila roditelje. A.M. (identitet poznat uredništvu) jedna od mnogih zabrinutih mama, obratila se izdavačkoj kući Alfa s prigovorom vezanim uz udžbenik, a njihov odgovor prenosimo u cijelosti.

‘Hvala Vam puno na uočenom problemu. U potpunosti se slažemo s Vama u svakom aspektu primjedbe, a ponajviše oko zaključka da je takva metoda nedopustiva.

“Nametati djeci mišljenje da je ‘ambalaža’ važna je potpuno besmisleno, kaže psihologinja Ljubica Uvodić-Vranić.”

S obzirom da autorstvo ovog sadržaja pripada stranoj izdavačkoj kući Express Publishing, moramo uputiti taj prigovor njima i postaviti uvjet da se taj sadržaj što prije ukloni iz školskih materijala, a to ćemo učiniti odmah po slanju ove obavijesti Vama.

U međuvremenu, razmislit ćemo na koji način možemo intervenirati s naše strane prema svima koji koriste taj sadržaj u nastavi. Još jednom, hvala Vam na uviđanju spornog sadržaja i ispričavamo se što mi kao zastupnici ove kuće nismo to isto uvidjeli ranije. Nadamo se da ovo neće poremetiti opću percepciju školskih sadržaja izdavačke kuće Express Publishing, za koje i dalje smatramo da su izuzetno kvalitetni i bogati.’

Zamolili smo psihologinju Ljubicu Uvodić-Vranić da komentira ovu situaciju i ona smatra da su se roditelji s pravom pobunili zbog sadržaja udžbenika.

Nametati djeci mišljenje da je ‘ambalaža’ važna je potpuno besmisleno. U redu je pitati djecu koja djevojčica ima plave oči, dugu kosu, zelene hlače, ali da moraju odlučiti koja je djevojčica lijepa, a koja ružna je nedopustivo i apsurdno. Potpuno je pogrešno djecu učiti da nekoga ocjenjuju na temelju fizičkog izgleda. Mi odrasli uvijek djeci namećemo i usađujemo stereotipe o fizičkom izgledu, kazala je.

U trenutku zaključenja ovog članka nismo uspjeli dobiti odgovor Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

zadovoljna.hr

Komentari

komentara