Magazin

Tajne ljudskog mozga – Naučnici otkrili kako da ubrzamo ili usporimo vrijeme

Napisao admin

Naučnici koji se bave tajnama ljudskog mozga nedavno su došli do novih otkrića o tome kako naš mozak obrađuje podatke vezane za vrijeme, što bi im jednog dana moglo omogućiti da podešavaju osjećaj za tajming svake osobe.

Vrijeme (Foto: Cure.ba)

Nova istraživanja pokazuju da je pojam o vremenu decentralizovan u mozgu, sa različitim neurološkim “zupčanicima” od kojih svaki ima sopstveni mehanizam za vrijeme i za određenu aktivnost. Uz pomoć ovih saznanja sada se povećava i mogućnost vještačke manipulacije percepcije vremena pojedinca, ali se daje i objašnjenje zašto se naš osjećaj za vrijeme mijenja pod različitim okolnostima, kao na primjer kada smo pod srtresom ili kada se dobro provodimo.

Dva istraživača sa Univerziteta Minesota provodila su višemjesečna ispitivanja na makaka majmunima i došli do zaključka da je manipulacija percepcije vremena moguća. Oni su identifikovali neurone za prenos informacija o vremenu, a sada im slijede eksperimenti u kojima će pokušati da manipulacijom ovih neurona poremete osjećaj za vrijeme kod majmuna. Pored toga, smatraju da će im saznanja do kojih su došli pomoći i da objasne zašto nam u određenim situacijama vrijeme “leti” ili presporo prolazi.

cure.ba