Fitness i dijeta

Njemački nutricionisti ruše mitove o hrani u koje su mnogi vjerovali

Napisao H. H.

Za osobe koji spadaju u grupu ljudi s normalnom težinom irelevantno je u koje vrijeme jedu

Članovi Njemačke organizacije za prehranu (DGE) kažu da bi prema mnogim mitovima o prehrani trebalo imati zdravu dozu skepticizma te nastojati ustanoviti ima li u njima i zrnca istine.

Evo što o pet popularnih uvjerenja kažu njemački stručnjaci:

Mit: Hljeb od integralnog brašna uvijek je zdraviji od bijelog

Među proizvodima od žitarica, poput hljeba, rezanaca, riže i brašna najzdraviji su oni od punog zrna, kaže Silke Restemeyer iz DGE-a.

– Namirnice od cjelovitog zrna garantiraju vam puno duži osjećaj sitosti, a istodobno sadrže više hranjivih tvari od proizvoda od bijelog brašna, kaže Restemeyer.

No važno je istaknuti da nije baš svaka vrsta smeđeg hljeba ili onog sa sjemenkama pripremljena od cjelovitog zrna.

– Neke vrste hljeba smeđu boju dobijaju zahvaljujući ekstraktu slada koji se u njega dodaje, a u nekim vrstama hljeba od sjemenki ima samo sjemenki suncokreta – ističe Restemeyer.

Mit: Zeleni paradajz je otrovan

Nezreli paradajz sadrži solanin.

– Riječ je o otrovu koji biljku štiti od štetočina – objašnjava Harald Seitz iz DGE-a.

Kada konzumiraju previše zelenog paradajza neke osobe mogu osjećati simptome poput blaže glavobolje ili boli u želucu. No, odrasla osoba morala bi pojesti jako veliku količinu zelenog paradajza da bi joj se javili ozbiljni zdravstveni problemi.

Mit: Kafa je diuretik, pa njeno ispijanje utječe na gubitak previše tekućine

– Nije štetno uz šoljicu kafe popiti i čašu obične vode, ali nije neophodno potrebno – kaže Restemeyer.

Kafa, poput ostalih napitaka spada u dnevnu količinu tekućine koja je potrebna vašem organizmu.

Mit: Zamrznuto povrće može se čuvati “zauvijek”

– Zamrzavanje namirnica odličan je način da se neke vrste hrane dugoročno očuvaju – kaže Restemeyer.

Kad ih se čuva na minus 18 stepeni Celzijusa većina hranjivih tvari, okusa, ali i izgled, ostaju netaknuti.

No s vremenom dolazi do razgradnje namirnica, što znači da duboko smrznuta hrana u jednom trenutku više nema dobar okus.
Savjet: Na ambalaži upišite datum kada ste zamrznuli namirnice, sadržaj i količinu, pa ćete tačno znati koliko je stara.

Mit: Jedete li kasno navečer, udebljat ćete se

– Ako svakodnevno jedete hranu bogatu kalorijama dobit ćete na težini. Ako u organizam unosite premalo kalorija, gubit ćete na težini – jednostavno je pojasnila nutricionistkinja Monika Bischoff,piše Faktor

Za osobe koji spadaju u grupu ljudi s normalnom težinom irelevantno je u koje vrijeme jedu.

– No ako osoba želi izgubiti na težini, bilo bi uputno da pokuša prestati jesti prije spavanja ili noću – kaže Bischoff te dodaje da je nekim osobama jednostavnije preskočiti obrok u večernjim satima nego tokom dana.

Komentari

komentara