Po vrelom vremenu vaš auto praktično postaje staklena bašta, ali iz mnogo kompleksnijeg razloga od onog koji vam vjerovatno pada na pamet. Sunčevi zraci zaista pregrijavaju auto, ali infracrveni zraci koji pritom nastaju su zapravo pravi problem. Stakla vašeg automobila zapravo blokiraju infracrvene zrake da u njega uđu, a to je tip zračenja koji proizvodi i toplotu. Međutim, kako ti zraci ne mogu da uđu u kola, isto tako iz njih ne mogu ni da izađu. Kako zrak udara u kola, površine poput volana i table ispod šoferšajbne pokušavaju da reemituju energiju koja se tom prilikom stvara. To rade upravo putem infracrvenih zrakova, prenosi “Žena“…
“U suštini, kola pokušavaju da se riješe pretjeranog priliva energije tako što je emituju u vidu toplote”, zapažaju naučnici u svom radu objavljenom u “The Weather Network”.
Rezultat ovog procesa je da tako temperatura u kolima vrtoglavo skače, čak i u situacijama kada spoljašnja temperatura i nije tako paklena. Čak i kada je spoljašnja temperatura 21 stepen, u kolima ona vrlo lako može da iznosi 50 stepeni, a to je vrlo opasno ako se uzme u obzir da je ljudsko tijelo izuzetno podložno infarktu kada temperatura dosegne 40 stepeni, nekad čak i manje.
Kako izvještava “Journal of Emergency Medical Services”, temperatura u kolima može da skoči za nevjerovatnih 11 stepeni za samo 10 minuta provedenih na suncu. U 16. minutu parkiranja na vrelini, temperatura će se lako podići na 16 stepeni. Nakon sat vremena, temperatura će u većini automobila iznositi između 60 i 82 stepena, a na tim temperaturama nećete dugo ostati u životu.
Kada je tijelo izloženo toj vrućini, pitanje je minuta kada će doći do hipertermije, što praktično znači da tijelo proizvodi mnogo više toplote nego što može da je se riješi. Kao rezultat, povećava se puls i brzina disanja, a krvni pritisak je u opadanju. Koža počinje da poprima blijedu ili plavu boju jer srce daje sve od sebe da prenese krv cijelom tijelu, i ako nešto ne preduzmete, vrlo lahko može da dođe do smrtnog ishoda.