Fitness i dijeta

Pridržavajte se ovih pravila i sačuvajte zdravlje: Dijeta protiv raka

Napisao H. H.

Prema ocjenama ruskih stručnjaka, pridržavanje određenih pravila u ishrani, drugim riječima: dijetska prevencija raka – omogućava da se smanji rizik od nastanka malignih tumora u prosjeku 30-50%

KOMENTARI
Prema ocjenama stručnjaka Međunarodne agencije zua proučavanje raka i ruskih naučnika iz Instituta za kliničku imunologiju, redovna svrsishodna ishrana protiv kancera, odnosno dijetska prevencija raka, omogućava da se smanji rizik od nastanka malignih tumora u prosjeku za 3-50%! Oa, o kakvoj dijeti je riječ?

„NE“ kancerogenima!

Da bi se smanjio sadržaj kancerogena koji dospijevaju u organizam s prehrambenim proizvodima, neophodno je:

Kupovati proizvode samo na mjestima gdje se trgovina kontroliše (prodavnice, pijace…), gdje njihov kvantitet i bezbjednost provjeravaju organi sanitarno-epidemiološke službe;

Povrće i voće dobro oprati i odsjeći s njega debeli sloj kore, kao i vrhove korjenastih plodova; poželjno je da krompir kuhate očišćen i ne cjeli, nego isječen na komadiće: s kupusa treba skinuti dva-tri gornja lista; od peršuna i celera za ishranu koristiti samo lišće; povrće kuhati nekoliko minuta, baciti vodu u kojoj se kuhalo, ponovo preliti ključalom vodom i kuhati dok ne bude gotovo.

U životinjskim proizvodima kancerogene supstance koncentrišu se uglavnom u masnoći i zato se preporučuje da se u ishranu uključe što manje životinjske masti, a da se prednost daje nemasnim vrstama mesa. Također, mnogi ruski naučnici smatraju da u hlorisanoj vodi za piće mogu da se otkriju potencijalno opasne supstance koje su sposobne da izazovu rak. Kuhanje vode ne čini je hemijski bezopasnom, nego naprotiv: pri zagrijavanju hlor aktivnije reaguje sa organskim supstancama vode.U radovima ruskih i finskih naučnika otkrivena je jasna zavisnost između duge upotrebe hlorisane pijaće vode i povećanog rizika od raka mliječnih žlijezda i drugih organa. Najjednostavniji načini čišćenja hlorisane vode jesu ostavljenje da odstoji, smrzavanje i otapanje, te filtriranje pomoću filtera za čišćenje vode.

A najbolje je da umjesto hlorisane protočne vode za piće i pripremu hrane koristite flaširanu pijaću vodu.

Pržiti znači nanositi sebi štetu

Kancerogeni mogu da se stvore i u toku pripreme hrane. Tokom prženja na ulju i dimljenja životinjskih proizvoda (posebno mesnih i ribnih) na visokoj temperaturi može doći do potpune promjene proteinskih molekula uz stvaranje benzapirena i toksičnih supstanci koje su sposobne da izazovu mutacije DNK i da posluže kao daktori rizika od nastanka raka.

Pritom, što je viša temperatura pečenja, to se stvara veća količina supstanci štetnih za organizam. U jednom od istraživanja ruski naučnici su otkrili da su žene koje su redovno konzumirale dobro ispečeno meso s hrskavom koricom pet puta češće oboljevale od raka mliječne žlijezde nego one koje više vole kuhano ili umjereno pečeno meso.

Prihvaćeno je da su za prženje optimalni rafinisano biljno ulje (posebno maslinovo) i domaća svinjska mast. Prvo minimalno oksidiše, dok se svinjska mast razlaže na višim temperaturama bolje nego drugi proizvodi. Ne preporučuje se prženje na maslacu (čak ni topljenom), pošto je on bogat mliječnim bjelančevinama, a njihovo uništavanje počinje na veoma niskim temperaturama (počev od 60 stepeni).

Ne treba peći ni na margarinu. Stvar je u tome da u osnovi proizvodnje margarina leži proces hidrogenizacije masti, tj. Pretvaranje tečnih ulja u tvrd proizvod. Pritom se stvaraju supstance koje ne samo da povećavaju rizik od onkoloških oboljenja nego i remete rad fermenata, uništavaju ćelijske membrane i povećavaju sadržaj holesterola u krvi.

Kako izbjeći gomilanje kancerogena u krv

Dajte prednost kuhanim, zapečenim i dinstanim jelima od prirodnih proizvoda (ne polugotovim proizvodima)

Skratite vrijeme pripreme prženih i pečenih jela, ne dozvolite da zagore ili da se prepeku.

Ne koristite nerafinisana ulja za pečenje – samo rafinisana.

Nemojte po drugi put peći na masti (potrebno je da prospete njen ostatak i da tiganj dobro operete, a ne samo da ga obrišete.

Po mogućnosti, nemojte koristiti fritezu.

Prilikom prženja u ulje stavite polovinu sirove mrkve. Beta-karoten, koga ima u njoj, igra veoma važnu ulogu antioksidansa, sprječavajući peroksidaciju masti pri zagrijavanju i njihovo pretvaranje u kancerogene, prenosi “Aura“.

Komentari

komentara