Fitness i dijeta

Savjeti nutricioniste: “Bitno je da pijete mnogo vode na dan, ali ima nešto još bitnije”

Napisao H. H.

Jogurt je namirnica koja bi se trebala redovito nalaziti na našem jelovniku. Koristi od ovoga mliječnog proizvoda su mnogobrojne, a znanost to gotovo svakodnevno potvrđuje.

Kiselo mleko ili jogurt su napici koji produžavaju život i čine ga kvalitetnim. To su dokazali i naučnici i napomenuli da odrastao čovek treba da unese 250 ml ovog pića u toku dana, a deca i do 500 ml. Najnovija istraživanja su pokazala da su osobe koje konzumiraju veću količinu kiselog mleka ili jogurta zdravije i da duže žive.

Laktobacilus bulgarikus, bakterijski soj važan za zdravlje digestivnog trakta se nalazi u ovim napicima. Ti mikroorganizmi koji se koriste u probiotičke svrhe su poreklom iz reproduktivnog trakta žena, nisu patogeni niti toksični za ljude. Oni savršeno preživljavaju uslove koji vladaju u probavnom traktu

To znači da ne reaguju na veliku kiselost želudačnog soka, kao ni na žučne kiseline u tankom crevu. Laktobacilus bulgarikus je bakterija koja se hrani laktozom koja je jedan od glavnih sastojaka mleka, a sve zarad stvaranja mlečne kiseline neophodne za nastajanje namirnica kao što su kiselo mleko i jogurt.

Naime, kako bi naš sistem za varenje opstao i funkcionisao u optimalnom stanju važno je unositi mlečne kiseline, jer probiotska formula koju nose sa sobom omogućava oblaganje sluzokože želuca i creva, ali i lakšu apsorpciju hranljivih materija u organizmu.

Doktori tvrde da je potrebno najmanje 250 ml kiselog mleka ili jogurta uneti na dnevnom nivou kako bi živeli duže i kvalitetnije. To važi za odraslog čoveka. Za decu do dve godine je preporučljivo da unose i do 500 ml mlečne kiseline na dan,piše Pult

Istraživanje znanstvenika sa sveučilišta u Texasu otkrilo je da dijete puno bolje funkcioniraju ako uključuju i konzumiranje jogurta. Dr. Michael Zemel, poznati stručnjak za prehranu, ističe da jogurt sadrži kalcij koji potiče mršavljenje, odnosno potiče brže sagorijevanje masti u organizmu.

Komentari

komentara