Fitness i dijeta

Da li nas hljeb zaista goji? Evo odgovora!

Napisao H. H.

Čini se da sve žene slijepo vjeruju u teoriju da je hljeb glavni krivac za gojaznost, pa ga pri početku dijete prvog eliminišu iz ishrane. Pročitajte zašto je to možda velika greška…

Međutim, pretjerani unos soli, odnosno natrijuma iz soli i nedovoljan unos kalijuma jedan su od glavnih krivaca za osjećaj nadutosti i zadržavanje vode u području stomaka i ekstremiteta, prenosi “Index“.

Naime, pretjeran unos natrijuma ima za posljedicu koncentrisanje vanstaničnih tekućina što podražava specijalne receptore u hipotalamusu, rezultat podražaja je javljanje osjećaja žeđi (što uslovljava povećan unos vode) i izlučivanje tzv. antidiuretskog hormona (ADH).

Samo ime hormona govori nam o njegovog ulozi –ADH uzrokuje povećano bubrežno zadržavanje vode, pa se, stoga, vrlo malo vode gubi mokraćom.

Oba efekta povećavaju volumen vanstanične tekućine i time smanjuju njezinu koncentraciju, sve dok ona ne postane opet normalna. Posljedica navedenog mehanizma poznata je kao “zadržavanje vode”. Obrnuto, ako izvanstanična tekućina postane previše razrijeđena, stvara se manje ADH pa se voda gubi u većoj količini i koncentracija tjelesnih tekućina se opet normalizuje.

Glavni krivci

Sol je mineral sastavljen od dva elementa: natrijuma i hlora. Iako je hlor zastupljeniji, natrijum je taj koji zahtijeva pažnju jer je čvrsto povezan s kolanjem vode u tijelu, što se u praksi očituje željom za uzimanjem povećane količine vode nakon slanih jela.

Drugim riječima, namirnice koje obiluju sa soli mogu dovesti do učinka zadržavanja vode, pa pazite:

  • Suhomesnati proizvodi
  • Soljena riba
  • Konzervisane namirnice
  • Čips
  • Slani kikiriki i ostale grickalice
  • Slani sirevi
  • Procesirana hrana

Komentari

komentara