Zdravlje

Smrtonosna bakterija postaje lijek! Escherichia coli pomaže kod anemije

Napisao H. H.

Ešerihija koli je smanjila gubitak gvožđa u ljudskim ćelijama.

Bakterija Ešerihija koli (Escherichia coli) koja može dovesti do smrti u slučajutrovanja hranom, mogla bi da se koristiti kao lijek za liječenje anemije, prenosi “B92“.

U eksperimentu koji su sproveli naučnici Univerziteta Kolorado, Ešerihija koli je smanjila gubitak gvožđa i kod crva i u ljudskim ćelijama, čime je uticala na spriječavanje anemije.

Od anemije pati milijardu ljudi širom svijeta, a posebno se pogođene porodilje, tinejdžeri i mlađa djeca.

Neki sojevi Ešerihije koli izazivaju povraćanje, dijareju i bolove i mogu biti fatalni za osjetljive pacijente, ali neki su bezopasni i nalaze se u gastrointestinalnom traktu.

– Posljednjih godina uviđamo da su mnogi mikroorganizmi koji se nalaze u našem probavnom traktu, dobri za nas. Ali tek sada otkrivamo tačno koje benefite imamo od njih i kako. Ovo novo otkriće pokazuje ključnu ulogu Ešerihije koli, a to je da pomaže ćelijama da apsorbuju gvožđe – rekao je autor studije, objavljene u časopisu “Cell”, doktor Min Han.

Mlade crve koji su imali usporen rast i nizak nivo gvožđa naučnici su hranili geneteski promijenjenom Ešerihijom koli koju su stavili u enterobaktin. Utvrđeno je da im je nivo gvožđa drastično porastao i da su crvi počeli da rastu. Potom su je dodali i u ljudske ćelije, što je proizvelo isti efekat.

– Vjerujemo da ovaj molekul ima veliki potencijal za borbu sa nedostatkom gvožđa, za razliku od tableta koje mogu izazvati kontraefekat – rekao je doktor Han.