Magazin

Odvojite 3 MINUTA i naučite kako da ostvarite NEVEROVATNU KOMUNIKACIJU pitanjima

Napisao H. H.

Boljim postavljanjem pitanja možete neočekivano unaprediti svoju konverzaciju tako da ona za druge ima značaja i da žele da ostanu u njoj. osvojite samo tri minuta i pročitajte jednostavne savete sajta Medium.

Ne postavljajte DA/NE pitanja

Pitanja sa otvorenim krajem ostavljaju mnogo više prostora za zanimljive odgovore zato što na ovaj način otključavate informacije iz ljudi. Na primer, ne pitajte Da li voliš filmove?dobićete mnogo zanimljiviji odgovor ukoliko pitate Zašto voliš filmove?

 Pitajte ZAŠTO tri puta

Ovo je najbolji način da produbite komunikaciju. Ukoliko vam pomenuta osoba odgovori da voli da gleda filmove jer su dobar beg iz realnosti, pitajte Zašto se osećaš kao da želiš da pobegneš od realnosti? Ukoliko odgovore da je zbog stresa na poslu pitajte Zašto je tvoj posao stresan?

Kao što možete primetiti postavljanje jednostavnog pitanja ’zašto’ može jednostavnu temu kao što je gledanje filmova odvesti u mnogo ozbiljniji i dublji razgovor.

Ne generalizujte, postavljajte specifična pitanja

Na taj način ne dobijate standardne, opšte odgovore. Na primer ne pitajte Šta ima zabavno na Kikladama? umesto toga zađite u srž i pitajte Koji je najzamiljiviji trenutak tvog putovanja koji ti je ostao u sećanju?

Pitajte o reakcijama

Kada tražite od ljudi da iskažu svoje mišljenje, stavove i utiske to uvek prouzrokuje dobru konverzaciju. Iznenadićete ljude, izazvati ih i promeniti njihov ugao gledanja. Nemojte pitati Kako je biti doktor? probajte sa Koja je najneočekivanija stvar sa kojoj ste se susreli kao doktor?

Pitajte propratna pitanja

Kada postavite pitanje obratite pažnju na odgovor i pitajte dopunsko pitanje i zakopajte dublje. Na primer, ukoliko vam osoba odgovori da nije očekivala da je ljudima toliko neprijatno u bolnici, pitajte Šta učinite da se osećaju prijatnije?

Pitajte za pouke

Ukoliko je cilj razgovora da nešto naučite ili dobijete određene pouke od te osobe, najbrži način jeste da pitate tu osobu koja su njena iskustva i šta je naučila. Pitajte Šta ste naučili iz rada sa tim klijentom?, Šta biste voleli da ste znali pre nego što ste započeli taj posao? ili Koji biste savet dali drugima koji žele da krenu vašim stopama?

Tražite priču

Najzanimljivije informacije nalaze se u pričama i anegdotama, stoga ih zatražite. Umesto da pitate Kako je biti učiteljica? pitajte Šta je najluđe što ti se desilo na času?

Pitajte kao dete

Ukoliko vam nešto nije jasno ili niste u tematici tražite da se osoba izrazi kao da objašnjava detetu. Umesto da vam njeko objašnjava proizvodni proces ili liniju proizvodnje kažite Kako biste objasnili nastajanje vašrg proizvoda nekome ko nikada za njega nije čuo?

Pitajte šta još treba da pitate

Kada sve pitate što želite pitajte osobu da li ima još nešto što želi da kaže ili još nešto što bi trebalo da znate.Predložiće nešto sa informacijama od značaja. Pitajte Da li propuštam nešto? Šta je ono što vas niko nikada nije pitao a voleli biste da jeste,piše bizlife.rs.

Komentari

komentara