Trudnoća i majčinstvo

Psiholog Stiv Bidalf – Djetinjstvo djevojčica sve manje zabavno

Napisao admin

Da li je teško vaspitavati djevojčice u vrijeme kada im se na svakom koraku nameću ideali savršenstva, fizičke ljepote i seksualnosti?


djevojčice (foto:cure.ba)

Prije petnaest godina psiholog Stiv Bidalf je napisao knjigu o problemima sa kojima se suočavaju roditelji u vaspitavanju dječaka. U to vrijeme je mislio da odgajanje djevojčica nije ugroženo spoljnim uticajima. Međutim, nakon toliko godina njegov pogled na razlike u vaspitavanju djece se drastično promijenio. Bidalf je zabrinut zbog činjenice da je, čak i nakon 40 godina feminizma, nametnuto pitanje koje muči djevojčice još uvijek “Kako izgledam?”.

I prije nego što djevojke postanu seksualno aktivne, njihova privlačnost i atraktivnost postaje opsesija. Bidalf dodaje da je, kao psiholog, primijetio izvjestan porast u broju djevojčica koje imaju probleme sa mentalnim zdravljem. Mnogo djece iz srednje klase pati od raznih oblika anksioznosti. Takođe, u porastu je i broj mladih koji imaju probleme sa poremećajem u ishrani. Bidalf je primijetio i blaži oblik depresije, koji ranije nije bio zabilježen kod djevojčica. Sve u svemu, djetinjstvo djevojčica je sve manje zabavno.

Generacije djevojčica su okružene slikama koje im govore kako treba da izgledaju. Broj oblika zagovarane atraktivnosti se smanjuje i sve više odiše seksualnošću, tvrdi Bidalf. Dok veliki broj djevojčica odbija da jede, neka djeca imaju probleme sa gojaznošću i ne oklijevaju da drže dijetu. Međutim, dijete u djetinjstvu mogu imati ozbiljne dugoročne posljedice po zdravlje.

Stiv savjetuje roditeljima da se fokusiraju na zdravlje svojih ćerki, a ne na njihove probleme sa kilažom. Veoma su značajni i zajednički, porodični broci, da se umjesto sokova za piće koristi voda, ali je neophodno i ohrabrivanje djece da se bave fizičkom aktivnošću.

Savremenim igračkama, naročito lutkama, djevojčicama se plasira slika o tome kako treba da izgledaju. Ideal ljepote su djevojke u kratkim suknjama, duge kose, sa izraženom šminkom i dekolteom. Međutim, ne nameće samo industrija igračaka djeci modele izgleda i ponašanja. Tu su i reklamne kampanje, društvene mreže i televizijski program, tvrdi Bidalf.

Istraživanja su pokazala da televizijski program djevojčicama šalje sljedeće poruke: 

1. Tvoj izgled je najvažniji. 

2. Tvoje fizičke karakteristike (oblik, težina, koža, kosa, zubi, boja, miris) nikada nisu dovoljno dobre. 

3. Seks je valuta koja se trampi za ljubav i pažnju, ili moć. 

4. Normalno je da imaš seksualne odnose sa osobom koju ne poznaješ ili ti se ne sviđa.

5. Svijet je strašno, usamljeno, opasno mjesto. 

6. Rješenje za sve probleme je da kupiš nešto. 

U takvom sistemu vrijednosti, Bidalf savjetuje roditeljima da svojoj djeci ponude drugačije uzore, kao što su drugari starijeg uzrasta ili neko od rođaka. Djevojčice treba učiti da su lijepe takve kakve su, a važan je i ritual porodičnog obroka i razgovor, savjetuje psiholog Stiv Bidalf.

cure.ba

Komentari

komentara