Poslovni kutak

Testirajte sebe – Jeste li dovoljno pametni da radite u najboljim svjetskim firmama?

Napisao admin

Pitanja poput „Što je vaša najveća slabost?" ili „Gdje se vidite za pet godina?" gotovo će uvijek proizvesti naučeni odgovor, zbog čega stručnjaci za zapošljavanje sve češće pribjegavaju kreativnim i neobičnim pitanjima, u kojima je način na koji kandidat pristupi pitanju ključna, dok je točnost odgovora tek sporedna stvar. Donosimo vam nekoliko najboljih primjera.


Posao (Foto: Cure.ba)

Šta drvo i alkohol imaju zajedničkog?

Guardsmark je jedna od najvećih zaštitarskih firmi. Firma trenira svoje zaštitare da u sekundi nauče razlučiti bitno od nebitnog i procijeniti potencijalnu prijetnju, zbog čega je pitanje poput ovog idealno da se dobije dojam o vremenu reakcije kandidata, njegovoj inteligenciji te povezivanju naizgled nepovezivih informacija.

Šta biste napravili da naslijedite pizzeriju svog ujaka?

Volksvagen ovo pitanje postavlja ljudima koji se javljaju na poziciju analitičara. Njihovi stručnjaci smatraju kako kandidatova sposobnost da napravi analizu poslovanja malog biznisa poput pizzerije pokazuje njihove ključne osobine kao potencijalnog zaposlenika firme.

Uz dopuštene odgovore isključivo “više” i “manje”, koliki je minimalni broj pogađanja potreban da pogodite broj između 1 i 1000 kojeg je neko zamislio?

Ovo se pitanje postavlja kandidatima koji žele biti softverski inženjeri u Facebooku. Idealni kandidat treba osmisliti matematičku formulu u što je kraćem mogućem vremenu kako bi dokazao da zna razmišljati pod pritiskom, a pritom ipak ponuditi kvalitetno i točno rješenje.

Koliko loptica za golf stane u školski autobus?

Google ne postavlja ovo pitanje zbog tačnog broja, već da vidi na koji će način kandidat pokušati doći do rješenja.

Objasnite mi što se dogodilo u našoj zemlji u posljednjih 10 godina

Potencijalni kandidat treba dobro i precizno objasniti situaciju u zemlji, ali to učiniti u svega nekoliko jednostavnih i razumljivih rečenica.

Kako biste vi istraživali neku tehnologiju bez da iko zna da je istražujete?

Budući da su već neko vrijeme apsolutni lider na tržištu, Apple ima snažnu inicijativu da drži konkurenciju u neznanju i što je dalje moguće od svojih ideja i proizvoda.

Neko vas je smanjio na veličinu olovke i stavio u staklenu miješalicu. Sjeckalice će se upaliti za 60 sekundi. Šta ćete napraviti?

Iako su danas na vrlo lošem glasu, investicijski su bankari ljudi koji moraju imati nevjerojatnu sposobnost razmišljanja i snalaženja u vrlo kratkom vremenu. Ovakva su pitanja osmišljena da procijene kandidatovu sposobnost snalaženja u „život ili smrt” situaciji, s kakvom će se često susretati na poslu.

Objasnite šta je baza podataka svom osmogodišnjem nećaku u tri rečenice

Google postavlja ovo pitanje svojim kandidatima vođen vrlo jednostavnim pravilom – ukoliko ne možete nešto objasniti jednostavno i u svega nekoliko rečenica, ne razumijete stvar dovoljno dobro.

Aparat uzima kovanicu od 1 dolara, a zauzvrat vam daje proizvod vrijedan 0,75 dolara, ali bez vraćanja ostatka. Šta ne valja sa sistemom?

Još jedno od klasičnih trik pitanja gdje kandidati ne moraju ništa znati o načinu funkcionisanja takvih aparata, već isključivo razmišljati svojom glavom te pristupiti problemu na zanimljiv, kreativan i efikasan način.

Zašto su poklopci šahtova okrugli?

Pitanje je psihološko i testira način na koji kandidat pristupa problemu. Ono što je ispitivačima važno jest način na koji kandidat dođe do odgovora i “proda” svoju ideju, čime pokazuje kreativnost, samopouzdanje i uvjerljivost.

cure.ba

Komentari

komentara